• Pedagogika rzeczy

    Nazwa:
    Pedagogika rzeczy
    Opis:

    Prace badawcze skupiają się wokół pytań o rolę rzeczy w procesach edukacyjnych i ich kontekstach. Podejmowane problemy, z jednej strony, mają charakter filozoficzny i dotyczą relacji między edukacyjnymi podmiotami a czynnikami pozaludzkimi, w tym kontekście pytamy m.in. o możliwość (post)humanizmu pedagogicznego, który uwzględniałby pozaludzkich aktorów i ich sprawstwo. Z drugiej strony, istotna jest dla nas refleksja nad możliwością wykorzystania obecnych w humanistyce w ogóle, a w pedagogice w szczególności, perspektyw do badania znaczenia/działania/miejsca materialności w procesach pedagogicznych.

    Dyscypliny
    • Pedagogika
    • filozofia
    • kulturoznastwo
    Więcej informacji:
    Kontakt:

    Institute of Pedagogy

    Department of General Pedagogy, Didactic and Cultural Studies,

    University of Szczecin

    Maks1@poczta.onet.pl

    Aneta.makowska@usz.edu.pl