Dysfunkcjonalne zachowania człowieka jako pracownika-konsumenta
Nazwa: |
Dysfunkcjonalne zachowania człowieka jako pracownika-konsumenta |
Opis: |
Badania dotyczące dysfunkcyjnych zachowań konsumentów i pracowników były prowadzone dotychczas w sposób odrębny i niepowiązany. Wynikało to z aplikacyjnego charakteru takich badań i przełożenia wyników (szczególnie dotyczących pracowników) na zalecenia, wnioski, rady dla odbiorców. Związek między pracownikami a konsumentami w ramach dysfunkcyjnych zachowań pojawia się w pracy Kate L. Daunt i Lloyd’a C. Harris „Linking employee and customer misbehaviour: The moderating role of past misdemeanours” .
Zdaniem badaczy można natomiast mówić, że między dysfunkcyjnymi zachowaniami człowieka jako pracownika i konsumenta zachodzi relacja i jeden z tych obszarów może warunkować istnienie drugiego. Praca i konsumpcja to dwa istotne obszary dla życia człowieka. Można zakładać, iż pracownik „wyposażony” w wiedzę i umiejętności oraz realizujący różne działania w ramach swoich zachowań organizacyjnych korzysta z nich również podczas występowania jako podmiot na rynku jak i podczas procesów konsumpcji. Dodatkowo autorzy zakładają, że czynnikami wpływającymi w sposób istotny na istnienie takiego związku mogą być: makiawelizm, niezadowolenie, agresja, utrzymanie wykreowanego wizerunku, kwestie elastyczność w zakresie moralności.
|
Dyscypliny: |
nauki o zarządzaniu i jakością, ekonomia i finanse
|
Więcej informacji: |
Kontakt: |
Dr hab. Krzysztof Błoński, Katedra Marketingu, Instytut Zarządzania, e-mail: Krzysztof.Blonski@usz.edu.pl Dr hab. Augustyna Burlita, prof. US, Katedra Marketingu, Instytut Zarządzania, e-mail: Augustyna.Burlita@usz.edu.pl Dr hab. Anna Pluta, Katedra Organizacji i Zarządzania, Instytut Zarządzania, e-mail: Anna.Pluta@usz.edu.pl |